Navneændringer

Et barn skal et navn inden 6 måneder efter fødslen.

Det kan ske på følgende to måder: Ved dåb - se under fanen : Dåb
eller ved at navngive  på www.Borger.dk , hvor der skal logges på med NemId. Klik på fanen: Familie og børn  / Navne og navneændring

På siden kan du også læse mere om reglerne for både fornavn(e) - mellemnavn(e) og efternavn. Her findes også en liste over godkendte fornavne og frie efternavne.

Ændring af børns navne

Ønsker man at ændre dit barns navn, skal man ansøge om det på samme måde som ved voksne på www.borger.dk
Se vejledning om fremgangsmåden på borger.dk HER
De personer, der har fælles forældremyndighed over barnet, skal være enige om og godkende navneændringen.

Når man ønsker at ændre sit barns navn, skal barnet være enig og give sit samtykke, hvis han eller hun er over 12 år. Er barnet under 12 år, kan barnet blive bedt om at tilkendegive sin holdning til at skifte navn. Barnets holdning til navneændringen vil blive taget med i behandlingen af ansøgningen.

Sognekontor

Solvang Kirke
Remisevej 10-12
2300 København S
E-mail: solvang.sogn@km.dk
Send sikker mail her med NemId - hvis du har brug for at sende følsomme oplysninger, som cpr-nr eller lign.

Kordegne og personregisterførere:
Gerd Lottenburger Viktor
Preben Schousboe

Mandag - tirsdag - torsdag og fredag kl. 9.00 - 13.00
Onsdag kl. 10.30 - 13.00

I sommerperioden 1 juli - 31. august holder kontoret lukket hver fredag.

Har du ikke mulighed for at møde op i kontorets åbningstid, kan du ringe (eller maile) og høre om kontoret ekstraordinært kan holde åbent på et andet tidspunkt. Kontoret er lukket weekenden og på helligdage.

Kirken er åben i kontorets åbningstid, både for dem, der gerne vil se kirken og for dem, der vil søge ro og stilhed. Kirken er i øvrigt åben i forbindelse med gudstjenester og andre aktiviteter eller efter aftale.

Find vej til Solvang Kirke