Fødsel

Anmeldelse af fødsel

Et barns fødsel skal anmeldes. Det sørger jordemoderen for. Er fødslen sket uden jordemoder, skal forældrene selv anmelde fødslen indenfor 14 dage med MitID på www.borger.dk
Anmeldelsen sendes automatisk til morens bopælssogn, hvor den registrerende myndighed ved personregisterføreren sørger for den endelige godkendelse af anmeldelsen.

Fælles forældremyndighed

Gifte forældre har automatisk fælles forældremyndighed.
Ugifte forældre kan stadfæste ønsket om fælles forældremyndighed ved at udfylde en Omsorgs- og ansvarserklæring. Dette kan gøres via www.borger.dk fra før fødslen og seneste inden udgangen af 28 dage efter fødslen.
Se vejledning her om fremgangsmåden på www.borger.dk

Anden form for faderskabsregistrering ansøges og udfærdiges ved Familieretshuset.

Sognekontor

Solvang Kirke
Remisevej 10-12
2300 København S
Tlf.: 32 59 91 62
E-mail: solvang.sogn@km.dk
Send sikker mail her med MitID - hvis du har brug for at sende følsomme oplysninger, som cpr-nr eller lign.

Kordegne og personregisterførere:
Gerd Lottenburger Viktor
Preben Schousboe

Åbningstider
Mandag - tirsdag - torsdag og fredag kl. 9.00 - 13.00
Onsdag kl. 10.30 - 13.00

I sommerperioden 1 juli - 31. august holder kontoret lukket hver fredag.

Er du forhindret i at møde op i kontorets åbningstid, kan du ringe (eller maile) og høre, om kontoret ekstraordinært kan holde åbent på et andet tidspunkt. Kontoret er lukket weekenden og på helligdage.

Kirken er åben i kontorets åbningstid, både for dem, der gerne vil se kirken og for dem, der vil søge ro og stilhed. Kirken er i øvrigt åben i forbindelse med gudstjenester og andre aktiviteter eller efter aftale.

Find vej til Solvang Kirke